فیلم | روزی که معنویت‌ها از دست بشر برود
کد خبر: 4181495
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

فیلم | روزی که معنویت‌ها از دست بشر برود

الان معلوم نیست ما در عصر برق از نظر آسایش واقعی و آرامش روحی از مردم عصر خاموشی بهتر باشیم! این امکانات جدید درست هستند اما اگر نباشند باز بشر زندگی می‌کند. وای به حال آن روزی که این معنویت‌ها از دست بشر برود. وای به حال آنکه وقتی شما بگردی در میان بشر یک وجدان پیدا نکنی. [آیت‌الله شهید مرتضی مطهری]

به گزارش ایکنا، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری در یکی از سخنرانی‌‌هایش درباره فقدان معنویت در عصر تکنولوژی گفته‌ است: الان معلوم نیست ما در عصر برق از نظر آسایش واقعی و آرامش روحی از مردم عصر خاموشی بهتر باشیم؟! این امکانات جدید درست هستند اما اگر نباشند باز بشر زندگی می‌کند.

وای به حال آن روزی که این معنویت‌ها از دست بشر برود. وای به حال آن‌که وقتی شما در میان بشر بگردی و یک وجدان پیدا نکنی. نه یک عقلی که بگوید خدا، نه یک عقلی که بگوید عدالت، نه یک زبانی که بگوید خدا و نه یک زبانی که بگوید عدالت! عقل و زبان کاری درست نمی‌کنند برای آدم وای به حال آن روزی که روحی که در آن روح خدا باشد، وجدانی که آن وجدان، عدالت باشد پیدا نشود. وای به آن روزی که بگردی یک میرزا محمدتقی شیرازی پیدا نکنی! بگردی یک علامه طباطبایی پیدا نکنی! آن وقت است فقر بشریت. آن وقت است که بشریت در ظلمت فرو رفته است.

می‌گوییم عصر علم است و عصر نور، بسیار خوب! اما خیلی نورش سطحی است، بشر به یک نورانیت دیگری احتیاج دارد. اصلا اینها را اگر از بشریت بگیرند هر چه را به بشر بدهند انگار هیچ است، اینها را که از بشر بگیرند اصلا مقدسات بشر را گرفته‌اند. دیگر آزادی، عدالت، حاکمیت ملی، بشریت و انسانیت لفظ است. یک ظلمت مطلق! یک عده حیوانات درنده به جان یکدیگر افتاده‌اند.

انتهای پیام
captcha